ŚVÝCARSKO - 8.ČÁST - OBERWALD - PÁRA - HISTORICKÁ JÍZDA
Název
ŚVÝCARSKO - 8.ČÁST - OBERWALD - PÁRA - HISTORICKÁ JÍZDA
Popis
A je tu sobota a ráno vyrážíme z Brigu pomalu k domovu.Cestou jsme měli štěští a chytli ve stanici Oberwald start jízdy historického vlaku taženého parní ozubnicovou lokomotivou......
Furka–Oberalp-Bahn (ve zkratce FO) je úzkorozchodnou společností jižního Švýcarska. V současnosti je tato dráha součástí Matterhorn Gotthard Bahn (sloučení BVZ FO 1. ledna 2003).
Hlavní, 97 kilometrů dlouhá hlavní trať, spojuje kantony Graubünden, Uri a Wallis přes horská sedla Furka a Oberalp. Celková délka tratě je 100,65 km, rozchod tratě 1000 mm, trať je elektrifikována. Maximální stoupání tratě je v adhesních úsecích 40 ‰, v ozubnicových úsecích 110/179 ‰, na trati se používá Abttův systém ozubnice.
Ve stanici Andermatt vede z hlavní tratě odbočka do stanice Göschenen, která je v převážné míře vybavena ozubnicí. Tato bývalá Schöllenenská dráha (sloučena do FO v roce 1961) umožňuje přímé spojení na Gotthardskou dráhu SBB. Celá trasa v soutěsce je kryta lavinovými galeriemi a jen část tratě v okolí mostu Teufelsbrück je možno spatřit v záři denního světla. Kolem této části tratě lze sestoupit pěší túrou, která trvá cca 1,2 hodiny, po staré Gotthardské silnici a prohlédnout si nejenom drážní těleso, silnici, ale i pomník postavený v roce 1899 na paměť slavného tažení generála Suvorova v roce 1799 proti vojskům Napoleona. Areál památníku leží na svrchovaném území Ruska, které zde představuje rozlohu 563 m2. Stanice Göschenen leží u severního portálu železničního tunelu Gotthard. Nad městečkem se nachází přehradní nádrž Göscheneralp, ležící na říčce Reuss, sloužící jako rezervoár pro elektrárnu v Göschenen[1], která je zapojena do energetického systému země.
Původní první část tratě byla budována ze stanice Brig-Oberwald do stanice Gletsch a dále tunelem při sedle Furka do stanice Realp. Pro svoji vysokohorskou polohu v sedle Furka byl, tento úsek tratě, sjízdný pouze v letních měsících. Nové požadavky na železniční spojení kantonů Walliss a Uri dalo podnět k vybudování tunelu při základně. Tak byl v roce 1982 zprovozněn Furka tunel, který celoročně propojil stanice Oberwlad-Realp.
Období
Statistiky
- 23 fotek
- 10 videí
- 7 se líbí
Fototechnika
Canon PowerShot G1 XNastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.